Η διαδικασία της μάθησης στο ύπαιθρο

 

Ως γονείς, μπορεί μερικές φορές να είναι δύσκολο να σκεφτούμε νέους, διασκεδαστικούς και ελκυστικούς τρόπους για να υποστηρίξουμε τη μελέτη και την μάθηση των παιδιών μας στο σπίτι. Πολλοί από εμάς έχουμε κάποιες όχι και τόσο καλές αναμνήσεις από το να καθόμαστε στα τραπέζια της κουζίνας και να κάνουμε τις εργασίες μας, ενώ εμείς κοιτούσαμε με λαχτάρα έξω. Η μάθηση συχνά συνδέεται με το να είσαι μέσα και να είναι βαρετά, ενώ το να είσαι έξω είναι διασκεδαστικό και περιπετειώδες. Η διεξαγωγή εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων σε εξωτερικούς χώρους είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να κάνετε τη μάθηση διασκεδαστική και να αξιοποιήσετε «εκπαιδευτικά» τον χρόνο που περνούν στην ύπαιθρο. 

Πρώτα απ' όλα, υπάρχουν απίστευτα οφέλη όταν βρίσκονται τα παιδιά στην ύπαιθρο για να μάθουν. Η μάθηση στην ύπαιθρο είναι ενεργητική και αυξάνει τη σωματική, ψυχική και κοινωνική υγεία των μαθητών. Η εκπαίδευση σε εξωτερικούς χώρους και το παιχνίδι υποστηρίζουν τη συναισθηματική, συμπεριφορική και πνευματική ανάπτυξη. Τα περισσότερα παιδιά μαθαίνουν καλύτερα χρησιμοποιώντας τις αισθήσεις τους και τα υπαίθρια περιβάλλοντα παρέχουν θαυμάσιες πρακτικές εμπειρίες στη φύση. Τα εξωτερικά περιβάλλοντα εμπνέουν επίσης με φυσικό τρόπο τα παιδιά να είναι πιο σωματικά δραστήρια, γεγονός που μειώνει το στρες και το άγχος, συμβάλλει στην ανύψωση της διάθεσης και βοηθά στο συναίσθημα.

Πολλοί ειδικοί έχουν τεκμηριώσει ότι όταν τα παιδιά έχουν χρόνο έξω, τους δίνεται η ευκαιρία να:

1. να συνδεθούν με τη φύση,

2. να «κάψουν» την επιπλέον ενέργεια,

3. να αναπτύξουν ηγετικές ικανότητες,

4. να αυξήσουν τη διάρκεια της προσοχής τους,

5. να αναπτύξουν μυϊκή δύναμη,

6. να αυξήσουν τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων,

7. να αναπτύξουν δημιουργική σκέψη,

8. να ελαττώσουν την υπερκινητικότητα- και

9. να αναπτύξουν την ενσυναίσθηση.